شرط محصولات پیوندی در حقوق رقابت

مفهوم شرط محصولات پیوندی[۱] نوع دیگر از قراردادهای عمودی، محصولات پیوندی است. به‌طور کلی این نوع از قرارداد در زمانی منعقد می‌شود که فرانشیز‌دهنده‌ای نیازمند یک فرانشیز‌گیرنده برای فروش یا اجاره کالا یا خدمات خود است، البته به این شرط که فرانشیز‌گیرنده باید کالای دیگری را به اجبار همراه با کالای اصلی خریداری نماید. محصول…

Details

شرط تعیین قیمت فروش مجدد rpm در حقوق رقابت

مفهوم شرط تعیین قیمت فروش مجدد «تعیین قیمت فروش مجدد» یا «آر پی ام»[۱] سابقه‌ای طولانیتر از تاریخ آنتی‌تراست در آمریکا دارد. تعیین حداقل قیمت فروش، شرطی است بین تولید‌کننده یا فرانشیز‌دهنده با توزیع کننده، مبنی بر این‌که قیمت محصولات را در فروش مجدد از حد معینی پایینتر نیاورد. به‌طور کلی شروط و محدودیتهای عمودی…

Details

گزارش تحقیق از پلاسکو منتشر شد/مقصران معرفی شدند

۷۵ روز پس از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که به مرگ دست‌کم ۲۲ نفر و مجروح شدن ۲۳۵ تن انجامید، هیئت ویژه‌ای که به منظور بررسی علل این حادثه تشکیل شده بود، علت اصلی حادثه را «در حدی که جمع آوری اطلاعات برای هیأت امکان‌پذیر بوده‌، اتصال برق و احتمالا نشت همزمان گاز از ‏کپسول گاز»…

Details

تغییر نام جمهوری ترکیه

تغییر نام جمهوری ترکیه احدی از نمایندگان پارلمان کشور ترکیه «اومیت اوزداغ»، مدعی گردید که بزودی مذاکرات در خصوص تغییر نام ترکیه آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، یکی از اعضای پارلمان ترکیه روز چهارشنبه (امروز) مدعی شد که بزودی نام جمهوری ترکیه به «دولت فدرال آناتولی» تغییر خواهد کرد. «اومیت اوزداغ»، نماینده شهر «غازی…

Details

ابطال ازدواج پناهجویان زیر ۱۸ سال در آلمان

آلمان ازدواج پناهجویان زیر ۱۸ سال را باطل اعلام کرد با افزایش پناهجویان در آلمان ، شمار زوج‌های نوجوان در آن کشور بالا رفته است. احزاب حاکم در آلمان بر این اصل توافق کردند که ازدواج تنها بالای ۱۸ سال معتبر است. ازدواج‌های پایین تر از ۱۸ سال در خارج نیز تنها در شرایطی خاص…

Details

شرط محدودیت مشتری در حقوق رقابت و تعریف آن

مفهوم شرط محدودیت مشتری شروط مربوط به محدودیت مشتری نوعی از شروط عمودی است که می‌تواند در قراردادهای فرانشیز اعمال شود. در این روش، فرانشیزدهنده برای کنترل فرانشیزگیرنده، محدودیتهایی را بر قدرت فرانشیزگیرنده در خرید محصول و یا خدمات از راههای مختلف اعمال می‌کنند. زمانی که تجارت با یک شخص مشخص یا یک خریدار مشخص…

Details

شرط توقف زمانی در حقوق رقابت

مفهوم شرط توقف زمانی[۱] در برخی صنایع که هزینه‌های پیش فروش به مشتری زیاد است، فرانشیز‌دهندگان ممکن است نیازمند این باشند که فرانشیز‌گیرندگانشان برای مدتی دست از فروش بکشند و یا این‌که فرانشیز‌گیرندگان تلاش کنند برای دوره‌ای کوتاه کالا را به مشتریی بفروشند که قبلاً از فرانشیز‌گیرنده دیگری خرید‌ می‌کرده است.[۲] این محدودیت در فروش…

Details

شرط محدودیتهای پس از فروش مربوط به مصرف تنها یا یک استفاده خاص در حقوق رقابت

مفهوم شرط محدودیتهای پس از فروش مربوط به مصرف تنها یا یک استفاده خاص نوع دیگری از محدودیت، مربوط به زمانی است که فرانشیز‌دهنده محصولاتش را به دو نوع مشتری‌ می‌فروشد: ۱٫      به فرانشیز‌گیرنده‌ای که محصولات را جهت فروش مجدد خریداری می‌کند. ۲٫       به خریدارانی که مستقیماً محصولات را برای خودشان مصرف می‌کنند یا آن‌را…

Details

شرط محدودیت در فروش به دسته خاصی از مشتریان در حقوق رقابت

مفهوم شرط محدودیت در فروش به دسته خاصی از مشتریان بسیاری از فرانشیز‌دهندگان، سیستمهای توزیع بسیار پیچیده‌ای دارند. بعضی از محصولات صرفاً توسط مشتریان معمولی استفاده نمی‌شود. بلکه آنها به وسیله صنایع یا تجارتهای مربوط نیز استفاده می‌شوند. از این‌رو، فرانشیز‌دهندگان ممکن است نیازمند فرانشیز‌گیرندگان متعددی باشند تا هر کدام فقط به نوع خاصی از…

Details

شرط محدودیت فروش به یک مشتری خاص در حقوق رقابت

مفهوم شرط محدودیت فروش به یک مشتری خاص این محدودیت در یک قرارداد معمولاً به وسیله فرانشیز‌دهنده کالا تحمیل می‌شود تا یک سری از مشتریان مانند دولتهای فدرال و دولتهای محلی و دیگر مشتریان عمده و بزرگ را برای خود محفوظ نگاه دارند. فرانشیز‌دهندگان بازار استدلال می‌کنند که محدودیت لازم است، چرا که تعداد زیادی…

Details